انواع حالت های اتصال کنسول به پینگ هینت

توضیحات

اتصال کنسول به پینگ هینت

با توجه به شرایط شبکه و تعداد کنسول های موجود، تیم پینگ هینت ۲ روش اتصال به کنسول را ارائه می دهد که در زیر شرح داده خواهد شد.

Internet connection sharing with console

اتصال نوع ۱

اتصال با کابل لن

در این نوع از اتصال، لپ تاپ بین کنسول و مودم واسط قرار می گیرد و هر ترافیکی که از کنسول فرستاده می شود، ابتدا وارد لپ تاپ شده و سپس از طریق مودم به سمت سرورهای پینگ هینت فرستاده می شود.

در این نوع از اتصال با توجه به استفاده از کابل لن، پایداری پینگ بسیار بالا بوده و همچنین به علت ارتباط ۲ گره ای (کنسول به لپ تاپ >> لپ تاپ به مودم)، پینگ نیز در وضعیت خوبی قرار می گیرد. همچنین تنظیمات شبکه ای اعمال شده در کنسول نیز ساده می باشد و برای کاربرانی که دانش شبکه ندارند، این روش توصیه می گردد. شایان ذکر است که در این روش به صورت همزمان فقط یک(۱) کنسول را می توان به پینگ هینت وصل کرد.

ویژگی های اتصال نوع ۱

  • پایداری بیشتر با توجه به استفاده از کابل لن
  • ارتباط ۲ گره ای (کنسول به لپ تاپ >> لپ تاپ به مودم) که باعث بهبود پینگ می شود
  • تنظیمات اعمال شده در کنسول ساده تر
  • اتصال به یک کنسول به طور همزمان
Internet connection sharing with console type 1

اتصال نوع ۲

اتصال از طریق بستر شبکه

در این نوع از اتصال، یک ارتباط سه گره ای (کنسول به مودم >> مودم به لپ تاپ >> لپ تاپ به مودم) برای اتصال کنسول به پینگ هینت شکل می گیرد. در این نوع از اتصال، در واقع Gateway کنسول ها به جای مودم(روتر) به لپ تاپ/پی سی تغییر خواهد کرد. به عبارت دیگر، کنسول از طریق شبکه روتر، به لپ تاپ/پی سی وصل می شود و سپس وارد شبکه پینگ هینت می گردد.

در این نوع از اتصال باید دقت کرد که در صورتی که از ارتباط وایرلس استفاده شود، اتصال وایرلس کمترين Ping و بیشترین پایداری را داشته باشد. همچنین تنظیمات اعمال شده بر روی کنسول ها نیز باید توسط کسی که دانش شبکه داشته باشد اعمال گردد. از جمله مزایای این روش می توان به اتصال چند کنسول به طور همزمان به سرویس های کاهش پینگ اشاره کرد که باعث می شود بهترین گزینه برای استفاده در گیم نت ها باشد.

همچنین توصیه می شود که برای افزایش پایداری، لپ تاپ/پی سی و کنسول ها به وسیله کابل لن به سویئچ وصل شوند و از وایرلس برای این منظور استفاده نشود.

ویژگی های اتصال نوع ۲

  • عدم نیاز به جا به جایی سیستم برای نزدیک شدن به کنسول
  • قابلیت اتصال چندین کنسول به طور همزمان به پینگ هینت
  • نیازمند دانش شبکه برای تنظیم آی پی ها
Internet connection sharing with console type 2

اتصال نوع ۳

اتصال از طریق برنامه های واسط

این روش فقط بر روی کنسول های پلی استیشن کارایی خواهد داشت

در این نوع از اتصال، یک ارتباط سه گره ای (کنسول به مودم >> مودم به لپ تاپ >> لپ تاپ به مودم) برای اتصال کنسول به پینگ هینت شکل می گیرد. در این روش لپتاپ/پی سی به وسیله نرم افزاری به یک پروکسی سرور تبدیل می شود. کانکشن هوشمند نیز به سرورهای پینگ هینت وصل می شود. سپس در کنسول پلی استیشن به وسیله تنظیمات پروکسی، اتصال به لپتاپ/پی سی بر قرار می گردد.

همچنین توصیه می شود که برای افزایش پایداری، لپ تاپ/پی سی و کنسول ها به وسیله کابل لن به مودم وصل شوند و از وایرلس برای این منظور استفاده نشود.

در این روش نیازی به اتصال کنسول به لپ تاپ نیست بلکه فقط کافی است کنسول و لپتاپ هر دو به مودم وصل باشند. اتصال کنسول و لپ تاپ به مودم هم می تواند از طریق وایرلس انجام شود و هم از طریق کابل لن ولی توصیه پینگ هینت به استفاده از کابل لن برای اتصال به مودم می باشد.

این روش برای شبکه های اتصال رفع تحریم با روت آلمان و ترکیه تست نشده است و ممکن است در بعضی بازی ها باعث عدم کارکرد شبکه رفع تحریم شود. به همین جهت توصیه اکید می گردد که این روش به فقط عنوان روش اضطراری و در صورتی که اتصال نوع ۱ و ۲ جوابگو نبود،‌ استفاده شود.

ویژگی های اتصال نوع ۳

  • عدم نیاز به جا به جایی سیستم برای نزدیک شدن به کنسول
  • قابلیت اتصال چندین کنسول به طور همزمان به پینگ هینت
Internet connection sharing with a software type 3